Palautukset

Tuotteen palautus

Jos haluat palauttaa tuotteen, tulee sinun ilmoittaa asiakaspalveluumme palautuksesta 14 vuorokauden sisällä paketin vastaanottamisesta, käyttäen esimerkiksi verkkokaupan yhteydenottolomaketta.

  • Ilmoita lomakkeella yhteystietojesi ja tilausnumeron lisäksi palautuva tuote sekä palautuksen syy.
  • Kun olet ilmoittanut palautuksesta Hobby Hallille, vie palautus Postin noutopisteeseen ja ilmoita sen olevan asiakaspalautus Hobby Hallille (asiakaspalautustunnus 655600). Kirjoita paketin päälle palautusosoite: Hobby Hall Suomi Oy, ASIAKASPALAUTUS 655600.
  • Jos noudit paketin Postin pakettiautomaatista, voit palauttaa sen myös automaattiin käyttäen samaa noutokoodia.
  • Jos paketin päällä ei ole enää osoitekorttia, voit tarkistaa palautusvaihtoehdot osoitteesta www.posti.fi/palautapaketti, jonne tulee syöttää syötä paketin alkuperäinen JJFI-koodi. Saat ohjeet miten paketin voi palauttaa.
  • Muista säilyttää kuitti palautuksesta! Säilytä seurantakoodi lähettämästäsi tuotteesta vähintään 3 kuukauden ajan. Kuitti on tosite lähetyksen palauttamisesta.

    Kotiinkuljetus- ja rahtipalautuksiin liittyen tulee sinun olla yhteydessä asiakaspalveluun. Huom! Mikäli olet valinnut vapaaehtoisen kotiinkuljetuksen, on palauttaminen ilmaista ainoastaan postitoimipaikasta, ei kotoa. Mikäli kyseessä on pakollinen kotiinkuljetustuote, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Kotiinkuljetustuotteen palautus on maksullinen, ellei palautuksen syy ole tuotevirhe tai virhe tilauksen käsittelyssä (toimitettu väärä tuote).

Huom! Postin lakon aikana (11.- 24.11.2019) Postin toimipisteet palvelevat normaalisti, joten pakettien palauttaminen onnistuu sekä toimipisteisiin että automaatteihin. Pakettien palautuminen Hobby Hallille voi kuitenkin kestää normaalia pidempään. Näin ollen myös tuotepalautusten tarkastaminen ja mahdollinen hyvityksen saaminen voivat kestää normaalia kauemmin.

Huomioitavaa

Käsittele palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta huolellisesti. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta tuotteen täyteen arvoon saakka. Muistathan palauttaa kaikki tuotteen osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.

Huom! Sinetöityjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Sinetöityjä tuotteita ovat esimerkiksi pelit, elokuvat tai musiikkiäänitteet. Palautettavien kosmetiikka- tai luontaistuotepakkausten tulee olla avaamattomina alkuperäispakkauksissa. Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan asiakkaan toiveiden mukaisesti. Hygieniatuotteet eivät ole palautettavissa.

Tuotteen vaihtaminen ei ole mahdollista, vaan mikäli haluat vaihtaa tuotteen, sinun tulee tehdä uusi tilaus.

Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin tilatun tuotteen palauttaminen on sinulle maksutonta.
Mikäli haluat palauttaa rahti- tai kotiinkuljetustuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Kotiin tilattujen tai rahtikuljetettujen tuotteiden palautus on maksullista, palautuskulut alkaen 49,95 €.  

 

Hyvitykset ja rahanpalautukset

Jos olet jo ehtinyt maksaa 1. kuukausierän tai koko hinnan ennen tuotepalautustasi, palautamme rahat lähetyksen saavuttua meille, ellei sinulla ole meille erääntyneitä maksuja. Luotollisissa maksutavoissa tarvitsemme tilinumerosi maksuhyvitystä varten.

Palautamme maksusuorituksesi, kun olemme vastaanottaneet palautuksen tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Hyvitys palautuksesta suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme myös tilauksen toimitusmaksun. Palautussummasta vähennämme palautusrahdin osuuden (alkaen 49,90 €), mikäli Hobby Hall on tilannut tuotteelle poisnoudon. Jos maksat palautusmaksun itse, voit valita itse haluamasi kuljetuspalvelun.

Jos sinulle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, palautus on maksutonta. Palauta tuote palautusohjeiden mukaisesti. Kirjoita palautuslomakkeeseen, millainen vika tuotteessa on. 

Osta 3, maksa 2 -kampanjatuotteen palautus ja hyvitys

Osta 3, maksa 2 -tilauksissa jaamme edullisimman kampanjatuotteen hinnan alennukseksi kaikille tilaukseen sisältyville tuotteille. Jos palautat jonkin kampanjaan kuuluvista tuotteista, hyvitämme tuotteen hinnan, josta on vähennetty alennuksen osuus.


Hyvitys palautuksesta eri maksutavoilla

Kuukausiraha® ja Kuukausiraha Kulta®: Palautus huomioidaan hyvityksenä suoraan tilisi kokonaissaldolla. Päivitetyn saldon näet seuraavalla kuukausilaskulla.

Lasku: Mikäli olet palauttanut kaikki laskun tuotteet, voit hävittää laskun aiheettomana. Osapalautuksissa hyvitetyn summan voi vähentää suoraan laskun loppusummasta. Huomioithan, että emme lähetä korjattua laskua, vaan sinun tulee maksaa pitämäsi tuotteet eräpäivään mennessä.

Verkkopankki: Avarda Oy palauttaa rahan automaattisesti ja on sinuun tarvittaessa yhteydessä sähköpostitse.

Maksukortti: Hyvitys tehdään suoraan maksukortille.

Mikäli palautat osan lähetyksestä, voit itse vähentää palautettavien tuotteiden hinnan laskun loppusummasta. Saamasi lasku tulee kuitenkin maksaa normaalisti eräpäivään mennessä pitämiesi tuotteiden osalta. Muistathan, että palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista tulee sinun maksaa postimaksu.