Takuu ja huolto

Takuuehdot

  • Hobby Hallin tuotteilla on valmistajan myöntämät takuuehdot. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa yleensä materiaali- ja valmistusvirheet.
  • Tuotteen takuuaika käy ilmi tuotteen teknisistä tiedoista, maksukuitista sekä toimitusvahvistuksesta, joka toimii myös tuotteen takuutodistuksena.
  • Takuun voimassaolo alkaa toimituspäivästä.
  • Tuotteen korjausarvio on maksullinen, mikäli vika ei kuulu takuun piiriin.
  • Hobby Hall ei vastaa huollon yhteydessä mahdollisesti katoavista sisällöistä (esim. digikameran kuvat, puhelimen muisti, tietokoneen tiedostot jne.), joten turvallisuussyistä tee varmuuskopiot tärkeistä tiedostoistasi.

Takuuhuolto

  • Tutustu huolellisesti valmistajan takuuehtoihin, jotka olet saanut laitteen mukana. 
  • Takuu ei koske ohjelmien, datan tai siirrettävien tallennusvälineiden vahingoittumista tai menettämistä, ohjelmistovikoja, nestevaurioita, mekaanisia vaurioita tai muita vastaavia.
  • Mikäli ilmoitettua vikaa ei löydy tuotteesta, veloitamme tarkistusmaksun rahteineen alkaen 50 euroa. Tästä ei ilmoiteta (soiteta) erikseen asiakkaalle.

Tietojen tallennus

Jos laite on suojattu salasanalla, poista se käytöstä tai huolehdi siitä, että salasana tulee selvästi laitteen mukaan. Applen iPad- ja iPhone-tuotteista tulee poistaa käytöstä Find my iPad/iPhone -toiminto ennen huoltoon toimittamista. Huolehdi myös tiedostojen, yhteystietojen ja datan varmuuskopioinnista ennen tuotteen huoltoon toimittamista. Tiedostojen katoamisesta aiheutuva mahdollinen haitta on asiakkaan omalla vastuulla. Huoltoliike voi tarvittaessa korvata takuuhuoltoon toimitetun tuotteen vastaavanlaisella korjatulla tuotteella, jolloin alkuperäiseen tuotteeseen tallennettu data ei ole enää käytettävissä.

Pakkaaminen

  • Pakkaa laite huolellisesti niin, että se kestää kuljetuksen aiheuttaman rasituksen. Käytä, aina kuin mahdollista, laitteen alkuperäistä pakkausta tai vastaavaa. Sopivan kokoisella pakkauksella ja riittävällä pehmusteella minimoidaan kuljetusvahingot. Jos laite on puutteellisesti pakattu ja vaurioituu matkalla, lähettäjä vastaa vahingosta.
  • Lisää lähetyksen mukaan asiakasnumerosi, yhteystietosi ja täyttämäsi palatuslomake, jossa on mm. selvitys siitä, miten laitteen vika ilmenee. Liitä selvitykseen myös laitteen mahdollinen sarjanumero.

Takuun ulkopuoliset viat ja niiden kustannukset asiakkaalle

Korjauksesta ei aiheudu kustannuksia, mikäli vika kuuluu takuun piiriin. Jos tuotteesta löytynyt vika ei kuulu takuun eikä virhevastuun piiriin, huollosta tehdään kustannusarvio. Maksullisen korjauksen päättää asiakas itse, ja Hobby Hall kysyy asiakkaalta luvan korjauksen suorittamiseen. Mikäli asiakas ei halua korjauttaa laitetta, häneltä veloitetaan vain kustannusarvio. Jos laite korjataan takuun ulkopuolella, kustannusarviomaksut sisältyvät huollon hintaan. Kuljetuskustannukset lisätään aina hintoihin.

Kustannusarviot:
Elektroniikka, pienet kodinkoneet ja kamerat 65 €
Tietokoneet 95 €
Puhelimet 55 €

Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (www.kuluttajariita.fi) ja olla tätä ennen tarvittaessa yhteydessä myös maistraattien kuluttajaneuvontaan, www.kuluttajaneuvonta.fi tai puh. 029 553 6901.