Asiakastietosi kuuluvat sinulle

Oletko rekisteröitynyt asiakkaaksi tai tehnyt tilauksia Hobby Hallista? Tiesithän, että voit omien käyttäjätunnuksien avulla tarkistaa viimeisimmät tekemäsi tilaukset ja tarvittaessa muuttaa henkilötietojasi, jotka olet ilmoittanut meille. Voit halutessasi pyytää meitä muuttamaan tai korjaamaan itseäsi koskevia tietoja.

Noudatamme asiakastietojen keräämisessä ja tallentamisessa EU:n tietosuoja-asetusta (General Data Protection Regulation, GDPR). Lisätietoa henkilö- ja asiakastietojen keräämisestä löydät tietosuojaselosteesta .

Mitä henkilötietoja keräämme?

Keräämme ja tallennamme henkilötietoja, joita tarvitaan tilausten toimittamiseen ja seuraamiseen. Tällaisia ovat esimerkiksi toimitusosoite tai puhelinnumero, johon posti voi ottaa yhteyttä kotiinkuljetusta varten. Lisäksi voimme tilaustietojen ja ostoshistoriasi avulla tarvittaessa selvittää esimerkiksi ostamasi tuotteen takuuajan tai tuotteen palautusoikeuden. Käsittelemme kaikkia henkilötietoja turvallisesti ja vastuullisesti.

Kaikki tilausvaiheessa tarvittu tieto ei tallennu järjestelmiimme. Tallentumattomia tietoja ovat esimerkiksi henkilötunnus sekä pankki- ja luottotiedot.

Saamme suurimman osan asiakastiedoista suoraan rekisteröitymisen ja tilausten yhteydessä. Rekisteröitymisen yhteydessä kysymme myös markkinointilupaa uutiskirjeen, kuvaston ja tekstiviestin lähettämiseen. Voit milloin tahansa muuttaa antamiasi markkinointilupia omilla sivuillasi.

Keräämme tietoa evästeiden avulla myös verkkoasioinnin eri vaiheista, katsotuimmista sivuista, tuotteista ja tuotekategorioista sekä kävijämääristä. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallentuu selaimesi välimuistiin. Voit halutessasi estää evästeen käytön tai poistaa sen selaimen välimuistista. Verkkokauppaohjelmisto tallentaa ostoskorisi evästeen avulla, joten evästeen estäminen saattaa vaikeuttaa ostamista. Lue lisää evästeestä ja välimuistista.

Mitä paremmin tunnemme asiakkaamme, sitä paremmin voimme palvella

Ostohistoriaan, verkkosivujen selaamiseen ja sisäiseen hakuun liittyvä tieto auttaa meitä rakentamaan uutta valikoimaa sekä kohdentamaan markkinointia oikein. Hobby Hallin tuotevalikoima on laaja, emmekä usko kaikkien olevan kiinnostuneita kaikista tuotealueistamme. Joku asiakkaamme tunnistaa itsestään Sanna Sisustajan, toinen Raimo Rakentajan, mutta joukkoon mahtuu myös Pekka Pelaajia, Pirjo Puutarhureita sekä Kimmo Kuntoilijoita. Haluamme palvella verkkokaupan asiakkaita yhtä yksilöllisesti kuin entisaikojen kyläkaupassa, ottamalla huomioon asiakkaiden odotukset ja kiinnostuksen kohteet.

Keräämiemme tilaustietojen analysointi on tärkeä osa kehitystyötämme. Analysoinnissa selvitämme esimerkiksi, milloin edellinen tilaus on tehty, mikä oli tilauksen arvo ja kuinka usein ostoksia on tehty. Kun luokittelemme tilastollisia asiakasryhmiä tilaustietojen pohjalta, muokkaamme asiakastiedot anonyymeiksi tietosuojan turvaamiseksi. Asiakasryhmien luokittelu auttaa meitä parantamaan asiakaskokemusta sekä tuottamaan markkinointiviestintää, joka puhuttelee juuri meidän asiakkaitamme.

Verkkopalveluiden kehittämisessä kävijäseuranta on kaiken a ja o. Jos tiedämme esimerkiksi, että jokin ostamisen vaihe vie paljon aikaa tai joltain sivulta poistutaan nopeasti, osaamme kehittää verkkosivustoa selkeämmäksi, nopeammaksi ja helppokäyttöisemmäksi. Kävijäseuranta auttaa meitä myös selvittämään verkkokaupan teknisiä virheitä.

Lue lisää tietosuojaan liittyvistä asioista esim. täältä.

Takaisin ylös