Tilaus- ja toimitusehdot

Yleisten verkkokauppaehtojen mukaan sinulla on tilaamiisi tuotteisiin 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske esimerkiksi pilaantuvia tai personoituja tuotteita.

Näet tilaukselle mahdolliset toimitustavat ja -hinnat, kun olet siirtänyt tuotteet ostoskoriin. Mikäli lähetyksen mitat sallivat, voit valita lähetykselle haluamasi palvelupisteen tai pakettiautomaatin. (Katso toimituskulut »).

Mikäli sinulla on esimerkiksi kanta-asiakkuuden tuomia etuja, muista kirjautua sisään omilla käyttäjätunnuksillasi saadaksesi kaikki sinulle kuuluvat edut.

Hobby Hallin verkkokaupassa voit maksaa Kuukausirahalla®, laskulla, verkkopankkimaksulla tai maksukortilla.

Kun valitset maksutavaksi Kuukausirahan® tai laskun, tarvitset verkkopankkitunnuksiasi henkilöllisyyden todentamiseksi. Kaikki maksutavat välittää 2.1.2018 alkaen Avarda Oy.

Hobby Hallilla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa. Avarda Oy vastaa Kuukausirahan® ja Laskun luottopäätöksestä. Evätty luottopäätös ei estä valitsemasta muita maksutapoja. Luottopäätös ei myöskään vaikuta esimerkiksi kanta-asiakkaan hintaetuihin. Osoite- ja luottotietosi saatetaan tarkistaa henkilöllisyytesi varmistamiseksi. Perusedellytysten täyttyessä suoritetaan kokonaisvaltainen luottoarvio, jonka perusteella luotto voidaan evätä.

Perusedellytykset hyväksytylle luottopäätökselle:

  • 18 vuoden ikä
  • Julkinen ja virallinen osoite Suomessa
  • Ei maksuhäiriömerkintöjä

Kun olet hyväksynyt tilauksesi Hyväksy tilaus -painikkeella, et voi enää muuttaa tekemääsi tilausta verkkokaupassa. Jos haluat muuttaa tilausta, ota yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 8566 8000.

Saat hyväksymästäsi tilauksesta sähköisen tilausvahvistuksen, josta voit tarkistaa tilauksesi tiedot.

Kun olet jättänyt tilauksesi, tilaus siirtyy käsiteltäväksi logistiikkakeskukseen. Kun tuote on varastossamme, on toimitusaika noin 3–7 arkipäivää. Kun tilaus sisältää useampia tuotteita, pyrimme toimittamaan varastosta löytyvät tuotteet yhteislähetyksenä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitetaan tuote jälkitoimituksena. Tieto tuotteen arvioidusta toimitusajasta käy ilmi myös verkkokaupan tuotesivulta.

Tilaamasi tuote voidaan toimittaa noudettavaksi valitsemastasi postitoimipisteestä tai kotiinkuljetuksena haluamaasi osoitteeseen. Voit noutaa tilauksesi myös Hobby Hallin Vantaan myymälästä. Lue lisää toimitustavoista »

Voimassa olevat toimitustavat ja -kulut sekä tilauksiin liittyvät mahdolliset rajoitukset näet täältä. Katso toimituskulut » Toimituskulut maksetaan tilattujen tuotteiden kanssa samassa yhteydessä.

  • Tilaaminen edellyttää 15 vuoden ikää
  • 15–18-vuotiaan asiakkaan maksutavat ovat:
    • verkkomaksu
    • maksukortti
  • Perusedellytykset maksutavoille Kuukausiraha® ja Lasku:
    • Suomalainen henkilötunnus
    • Väestörekisterikeskuksen mukainen suomalainen vakituinen kotiosoite
    • 18 vuoden ikä
    • Avarda Oy:n myönteinen luottopäätös
    • Yksityishenkilö
  • Hobby Hallilla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa
  • Toimitamme tilauksia vain kotimaahan

  1. Käsittele palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta huolellisesti. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta tuotteen täyteen arvoon saakka. Muistathan palauttaa kaikki tuotteen osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.
  2. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, sinun on tehtävä uusi tilaus.
  3. Palautusosoite: Tikkurilantie 148 D, 01530 Vantaa. Palauttaminen on sinulle maksutonta eikä sinun tarvitse ilmoittaa palautuksesta meille etukäteen. Pakettiautomaatista noutamasi lähetyksen voit palauttaa käyttämällä lokeron noutokoodia. Mikäli haluat palauttaa rahtituotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Voit palauttaa tuotteen myös myymäläämme. Tietoa myymälästä »
  4. Paketiautomaattilähetyksen voi palauttaa paketin noutokoodilla. Palautus postin Helposti-koodilla: syötä paketin JJF-koodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti, jolloin saat koodin palautusta varten.
  5. Pyydä postista kuitti lähettämästäsi tuotteesta ja säilytä sitä vähintään 3 kuukautta. Kuitti on tosite lähetyksen palauttamisesta.

Huom! Mikäli olet valinnut vapaaehtoisen kotiinkuljetuksen, on palauttaminen ilmaista ainoastaan postitoimipaikasta, ei kotoa. Mikäli kyseessä on pakollinen kotiinkuljetustuote, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos olet jo ehtinyt maksaa 1. kuukausierän tai koko hinnan ennen tuotepalautustasi, palautamme rahat lähetyksen saavuttua meille, ellei sinulla ole meille erääntyneitä maksuja. Luotollisissa maksutavoissa tarvitsemme tilinumerosi maksuhyvitystä varten.

Palautamme maksusuorituksesi, kun olemme vastaanottaneet palautuksen tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Hyvitys palautuksesta suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme myös tilauksen toimitusmaksun.

Huom! Sinetöityjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Sinetöityjä tuotteita ovat esimerkiksi pelit, elokuvat tai musiikkiäänitteet. Palautettavien kosmetiikka- ja/tai luontaistuotepakkauksien tulee olla alkuperäispakkauksissa ja avaamattomia. Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan asiakkaan toiveiden mukaisesti.

Jos sinulle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, palauta tuote palautusohjeiden mukaisesti. Kirjoita palautuslomakkeeseen, millainen vika tuotteessa on. Jos tuote on väärä, kerro myös, haluatko vaihtaa sen oikeaan.

Hyvitys palautuksesta eri maksutavoilla 1.2.2018 JÄLKEEN tehdyissä tilauksissa

Kuukausiraha®: Palautus huomioidaan hyvityksenä suoraan tilisi kokonaissaldolla. Päivitetyn saldon näet seuraavalla kuukausilaskulla.

Lasku: Mikäli olet palauttanut kaikki laskun tuotteet, voit hävittää laskun aiheettomana. Osapalautuksissa hyvitetyn summan voi vähentää suoraan laskun loppusummasta. Huomioithan, että emme lähetä korjattua laskua, vaan sinun tulee maksaa pitämäsi tuotteet eräpäivään mennessä.

Verkkopankki: Avarda Oy palauttaa rahan automaattisesti ja on sinuun tarvittaessa yhteydessä sähköpostitse.

Maksukortti: Hyvitys tehdään suoraan maksukortille

Mikäli palautat osan lähetyksestä, voit itse vähentää palautettavien tuotteiden hinnan laskun loppusummasta. Saamasi lasku tulee kuitenkin maksaa normaalisti eräpäivään mennessä pitämiesi tuotteiden osalta. Muistathan, että palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista tulee sinun maksaa postimaksu.

Hyvitys palautuksesta ENNEN 1.2.2018 tehdyissä tilauksissa

Hobby Hall Erämaksu tai lasku: Lindorffin asiakaspalvelu ottaa sinuun yhteyttä maksun hyvityksestä.

Verkkomaksu: Hyvitystä varten tarvitsemme tilinumerosi, jonka pyydämme sinulta erikseen.

Maksukortti: Hyvitys tehdään automaattisesti sille maksukortille, jolla tilaus on maksettu

Tilinumeron ilmoittaminen on erittäin tärkeää, jotta voimme palauttaa rahat pankkitilillesi.

Hobby Hallin tuotteilla on valmistajan myöntämät takuuehdot. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa yleensä materiaali- ja valmistusvirheet. Tuotteen takuuaika käy ilmi tuotteen teknisistä tiedoista, maksukuitista sekä toimitusvahvistuksesta, joka toimii myös takuutodistuksena.

Takuun voimassaolo alkaa toimituspäivästä. Tuotteen korjausarvio on maksullinen, mikäli vika ei kuulu takuun piiriin. Hobby Hall ei vastaa huollon yhteydessä mahdollisesti katoavista sisällöistä (esim. digikameran kuvat, puhelimen muisti, tietokoneen tiedostot jne), joten turvallisuussyistä tee varmuuskopiot tärkeistä tiedostoistasi.

Tutustu huolellisesti valmistajan takuuehtoihin, jotka olet saanut laitteen mukana. Takuuviallinen tuote ensisijaisesti huolletaan kuntoon. Mikäli tuotetta ei voi huoltaa, kauppa puretaan ja hyvitys kirjataan kokonaisuudessaan laskulle tai tilillesi. Takuu ei koske ohjelmien, datan tai siirrettävien tallennusvälineiden vahingoittumista tai menettämistä, ohjelmistovikoja, nestevaurioita, mekaanisia vaurioita tai muita vastaavia.

Mikäli ilmoitettua vikaa ei löydy tuotteesta, veloitamme tarkistusmaksun 25 euroa. Tästä ei ilmoiteta (soiteta) erikseen asiakkaalle.

Korjauksesta ei aiheudu kustannuksia, mikäli vika kuuluu takuun piiriin. Jos tuotteesta löytynyt vika ei kuulu takuun eikä virhevastuun piiriin, huollosta tehdään kustannusarvio. Maksullisen korjauksen päättää asiakas itse, ja Hobby Hall kysyy asiakkaalta luvan korjauksen suorittamiseen. Mikäli asiakas ei halua korjauttaa laitetta, veloitetaan häneltä vain kustannusarvio. Jos laite korjataan takuun ulkopuolella, kustannusarviomaksut sisältyvät huollon hintaan. Kuljetuskustannukset lisätään aina hintoihin.

Kustannusarviot:
Elektroniikka, pienet kodinkoneet ja kamerat 65 €
Tietokoneet 95 €
Puhelimet 55 €

Yhteydenottolomake »

Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (www.kuluttajariita.fi tai puh. 029 553 6901).

Hobby Hall pidättää oikeuden tilauksen perumiseen "selvien hintavirheiden" kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta.

Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:

  • jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
  • jos satojen eurojen arvoisen television hinnaksi ilmoitetaan esim. 79 euroa

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Hobby Hall lähettää asiakkailleen asiakaspalveluinformaatiota sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Tilausosoite- ja muut asiakastiedot tallennetaan Hobby Hallin asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi. Tarkempia tietoja asiakastietojen käsittelystä saat tietosuojaselosteestamme. Tietoturva »

Lähetämme kuvastoja tilausosoitteeseen. Kuvaston lisäksi voit tilata itsellesi Hobby Hallin sähköisen uutiskirjeen. Mikäli olet antanut suostumuksesi, Hobby Hall voi lähettää tarjouksia myös matkapuhelimeesi.

Jos olet rekisteröitynyt verkkokauppaan, voit omilla sivuilla omien tietojen yhteydessä tai soittamalla asiakaspalveluun sallia tai kieltää kuvasto-, sähköposti-, matkapuhelin- tai yhteistyökumppanimarkkinoinnin.

Hobby Hall voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista. Näet tiedon viimeisimmästä päivityksestä tilaus- ja toimitusehtoihin sivun vasemmassa ylälaidassa olevasta päivämäärästä.

Hyväksymällä Hobby Hallin tilaus- ja toimitusehdot hyväksyt samalla käyttäjän ja palveluntarjoajan vastuut. Käyttäjän ja palveluntarjoajan vastuut »

Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi), puh. 029 553 6901. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Takaisin ylös